perro-bella

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Lek, träning mm

Av Monica - 1 augusti 2012 23:34

Tiden går och Ila växer och utvecklas. Hon tar för sig mera och är tuffare nu. Hon är 3 månader nu och väger 7 kg. Hon äter fyra gånger /dag och är väldigt matglad. Rumsren är hon också! Det har hon faktiskt varit nästan sen hon kom hem hit. Det har bara hänt ett par olyckor första dagarna! Men jag passar henne väl, och ytterdörren står för det mesta öppen! En bra årstid att ha valp på. Vi leker mycket, och hon uppskattar leken mer och mer! I lilla badbassängen slänger jag i lite godis, så får hundarna stoppa ner huvudet och ta det!

 

Väldigt roligt att dyka, tycker Ila! Hon vill gärna plaska i vattenskålen inomhus också, men då går vi ut så får hon leka i bassängen istället!

Vi har börjat lydnadsträningen också - men det blir mest som lek det också!  Att stå med framtassarna på en låda var inte svårt att lära Ila. Nu har hon lärt sig att flytta baktassarna också!


 

Lätt som en plätt, sa Ila!

Platsliggning gör båda hundarna här hemma. Ila har också  provat platsliggning på klubben med de andra hundarna. Jag stod ju kvar hos henne, men hon låg i allafall några minuter!


 


Apportering trodde jag skulle bli ett problem, för hon var inte det minsta intresserad av att hämta något till mig! Men vi har lekt med olika föremål, och två lika bollar och nu kommer hon gladeligen till mig med saker! Även apportbocken, fast avlämnandet har vi inte färdigt!



Lek med två lika bollar är kul, särskilt när de piper också!

 

Kommer fort med bollen, för att få springa efter en ny boll! 

Sitt - stanna kvar,  jag går 10 meter ifrån, väntar lite och kallar in henne och springer ifrån henne och erbjuder kamptrasan. Det här momentet gillar hon verkligen!

 

.. och så ropar matte - Ila kom - och då blir det fart! Och en stunds lek med kampleksaken!



Dessemellan är det lek med gosedjuren som gäller, och med pipleksaker och att gnaga på märgben!

 

 

Nu vilar vi lite!

 

Det finns några märgben att välja på! 

Så försöker Ila att få igång Bella, men hon är svårflirtad!

 

 

Tur att matte vill leka ialla fall! 


 
 
Ingen bild

Lena

2 augusti 2012 01:02

Det är så roligt att läsa om vad ni gör. Man blir inspirerad. Åzzi gör också stora framsteg men vi är mest inne på kontaktövningar och vardagslydnaden. Hon gissar hej vilt mellan momenten om jag inte kräver att hon tittar på mej och väntar. Men hon är jätteduktig.

 
Petra Merci & Ester

Petra Merci & Ester

4 augusti 2012 23:05

Ni är så duktiga. Vilken underbar varelse hon verkar vara lillan. Lycka till med allt framöver .
Kram Petra

http://www.nogg.se/lufsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 1 oktober 2014 22:38

Bella fick bli 10 år. Det är med sorg i hjärtat somjag skriver det här nu. Jag har inte kunnat göra det tidigare, eftersom jag har så blandade känslor vad gäller henne och avslutet på hennes liv. Mest är det skönt och lättsamt med bara Ila som är en ...

Av Monica - 25 december 2013 23:32

Det här året har flutit på utan större problem eller överraskningar. Bella är klar för avancerad klass i rally-lydnad och har ett förstapris i viltspår öppen klass. Ila har ett förstapris i lydnadsklass 1 och är uppflyttad till lägre klass i bruk...

Av Monica - 20 december 2013 23:00


Hundarna och jag var på besök hos hos min syrra en kväll. Som vanligt hade jag hundarnas fällar med åt dom att ligga på. Hos min syrra är ett bra ställe att vara på tycker dom, för det finns godis i ett skåp, och G är frikostig med det. Dom behöver b...

Av Monica - 11 november 2013 21:59

- Promenader - Lydnadsträning - Friskis & Svettis - Sökträning - Spår - Patrullering - Äta - Sova - Städa - Handla - Tvätta, så ser veckorna ut! Men ibland så blir det något extra! Som bio, hundkurs, privaträning eller god mat någon annanstans än hem...

Av Monica - 28 september 2013 22:02

Inför det här året hade jag helt nya mål för min träning och tävling med hundarna. Bella hade avslutat sitt tävlande i både bruks och lydnad. Jag kände att vi hade svårt att komma vidare. Från början hade jag inte så stora planer på att tävla med hen...

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards