perro-bella

Alla inlägg under september 2012

Av Monica - 27 september 2012 21:02

Om Augusti blev händelserik så har det fortsatt likadant i september också!

Merja ska tävla i Försvarsmakts SM, och vi kompisar ville uppmuntra henne så vi hade pick-nick i skogen efter att Merja och Dundra hade spårat till oss! Gissa om hon blev överraskad när vi satt i spårslutet?

   

En helg hade vi sökläger här hemma. Vi som brukar träna en gång i veckan tillsammans. I år hade vi tur med vädret också! Vi som var med;

Kith och Vera


 

Helena och Pea


 

Jessica och Elvis


 

Figurant Emelie leker med Ila

 

Ila och jag. Hon fattade snabbt galoppen!

  

    Bella och jag

 

  Elisabeth och Cindy


 

  Ingela och Embla


 

  Pia och ?


 

 Bella och Wilja


 

Kith och Ella

     

Av Monica - 27 september 2012 20:07

Oj nu var det länge sen som jag skrev på bloggen, så jag börjar med att uppdatera augusti! Den 24-26 augusti var Ila och jag i Axevalla för att följa vår klubbkamrat Frida som tävlade i Bruks-SM - skyddshundar. Anna, jag och Ila klämde ihop oss i Merjas bil. Dundra var också med så det var packat kan man säga. Ila låg i sin bur i baksätet bredvid mej, och det trivdes hon med.

 

Vi bodde i en kvarn som var ombyggd till vandrarhem, riktigt mysigt! Anna, Merja, jag, Dundra och Ila bodde i ett stort rum med köksdel och sovloft. På kvällarna åt vi tillsammans med andra som vi känner, som också bodde på vandrarhemmet.

Vi var hungriga efter att ha varit ute hela dagarna och hejat på Frida!

 

Frida slutade på en tredjeplats och fick därmed en bronsmedalj!

Bella var hos vänner i Grillby och blev ompysslad, men Ila fick följa med och träna på att vara bland folk och hundar. Inga problem att ha henne med inte! Bra ställe att träna en valp också, där alla är hundvana.

Väl hemma igen så var det bara att ladda om för nästa resa!

Men först ett besök hos min syster, som hade kalas för de närmaste eftersom Curt fyller 70 år. Då fick Ila sitt lystmäte när alla barnen lekte med henne.

     


Sen är det ju så att även jag har fyllt 70 år, fy vad det låter gammalt! Jag hade sagt att jag inte ville fira det, men mina barn ville att vi skulle gå ut och äta i alla fall, så det gjorde vi!

 

Lite uppvaktad blev jag i alla fall!

Mina vänner tog med mej på lite trevligheter, träningskompisarna i seniorgänget hade ordnat en middag hemma hos P-O och Britten.

     

... och Ulla och Elisabeth tog med mej och hundarna till en övernattning och vandring på Härjarö!

                                     

 

Fredag den 31 augusti drog jag till Gränna med Bella och Ila! På kvällen tävlade Bella och jag i lydnadsklass 3 och blev 3:a. Vi tävlade också i Rallylydnad och där kom vi 2:a. Jag hade hyrt en stuga som vi bodde i. Vi träffade Lotta och Salza, Salza är Bellas dotter!

           


     

 


Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards