perro-bella

Alla inlägg under juni 2013

Av Monica - 24 juni 2013 00:11

Det var länge sedan som jag skrev något på bloggen! Tack Petra för att du påminner mig! På sätt och vis så har det inte hänt så mycket, men ändå GÖR vi mycket roliga saker och tränar flitigt. Bella har avslutat sin tävlingskarriär i bruks och lydnad. Hon är 9 år nu, och jag har svårt att komma vidare med henne. Istället har hon fått börja två nya dicipliner, nämligen Rallylydnad och viltspår. I rally-lydnad har vi gjort en godkänd tävling i fortsättningsklass, och nu i veckan ska vi gå ett anlagsprov i viltspår. Hon får också träna lite sök för att vi tycker att det är så roligt. Ila tränar jag för lydnadsklass 1 och appellspår alt sök. Hon fungerar bra i både sök och spår. Lydnaden har känts lite seg men den börjar kännas bättre nu. Hon kan momenten men är lättstörd och har svårt att hålla fokus hela linförigheten. I början när vi åkte till sjön för att bada, var hon lite feg och vågade inte simma på djupt vatten. Nu när hon har fått vänja sig är hon en hejare på att simma och hoppar till och med i från bryggan.

 

 


 

Vi åker på utflykter med kompisar och deras hundar och promenerar mycket.

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards