perro-bella

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Monica - 16 augusti 2012 22:22

Lilla yrvädret Ila är bara så underbar! Varje morgon vill hon komma upp i min säng och gosa lite innan vi stiger upp! och en riktig sjusovare är hon också! Vi har fått väldigt sena morgonvanor, stiger upp halv nio!! Om vi inte har en tid att passa förstås. Men då ligger Ila och drar sig så länge som möjligt! Men väl ute på morgonpromenaden så är det full fart! I dag provade vi att balansera på några stockar! Det var ju inte svårt, svårast för matte att få en bra bild!

 

Så fort jag tar fram kameran så stannar all verksamhet upp, och dom stirrar blint i kameran!


Jag brukar passa på att träna inkallning också! Ila kommer ju som ett skott! Men vem vet hur det går om det kommer nåt intressant, t ex en hare, då är kanske inte matte så intressant längre!

 

Så här vill jag att hon ska komma VARJE GÅNG jag kallar in henne!


När jag hämtar tidningen i brevlådan, så vill jag att hundarna sitter stilla bredvid mig medan jag rotar i brevlådan. Vi står ju på vägen då, och det kan komma bilar!

 

Här sitter dom fint båda två!


På söndag är det appelltävlingar på klubben och idag var vi några stycken som förberedde spåren. Hundarna fick ju följa med och Ila fick leka med farbror Kalle, 9 år! Han är en riktigt snäll lekfarbror!

 

Här rullar dom runt gräset, men dom sprang och jagade varann också! Riktigt kul tyckte Ila! och Kalle också förresten! 


Ila fick provgå ett appellspår (300 m). Jag lade inte några pinnar eller godis i spåret. Ville inte riskera att något godis blir kvar till tävlingen. Hon gick hela spåret, lite svårt med sidvinden och vinklarna men för övrigt riktigt bra! Fick belöna henne när vi kom ut på vägen!


På kvällen fick vi besök av Judy och hennes matte. Vi tränade lite i vår trädgård. Vi varvade träning med att hundarna fick leka med varann. Duktiga vovvar, kunde ligga stilla bredvid varann en stund för att sen leka hej vilt och därefter tränade vi lite på agilityhindren!

 

Judy är ju så mycket större än Ila, men nu kan dom leka riktigt bra.

Puss på dej Judy!

   

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards