perro-bella

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Vinter

Av Monica - 14 januari 2013 23:10

Det rullar på, och händer inte särskilt mycket. Vi har vårt veckoschema och det blir inte just några avvikelser därifrån. Men det är helt OK. Vi promenerar mycket, hundarna och jag, flera timmar varje dag! Bella och Ila leker lite i snön, springer mest och jagar varann! När Bella har tröttnat får Ila springa själv. Nu har hon förstått att hon ska lämna Bella ifred, när hon säger ifrån och vill vara ifred. Men hon var bra envis där runt 6-7 månader. Jag fick hjälpa Bella lite då.



    

Att promenera upp och ner i grusgropen var bara jobbigt för matte!


Vi har ofta sällskap med Viktoria och hennes aussiehundar Seven 12 och Älva 1,5 år. Då leker Ila och Älva, Seven försöker vara med, men dom nonchar honom. Han är nöjd ändå! Bella är nöjd med att få lunka för sig själv eller bredvid mej! Ibland stannar vi i skogen för att ha "sakletning". Ila har blivit riktigt bra på det!

 

Kompisarna Älva och Ila


Godis på gång!


Ilas sökträning går framåt! Vi har mest kört systemsök men i söndags fick hon börja med rullmarkering.

 

Några tomskick har hon fått göra också.

Klubben har hyrt in sig i ett ridhus en kväll i veckan under vintern. Vi har varit där en gång. Då blir det mest att träna på att hålla fokus på mej. Hon blir så leksugen när hon ser andra hundar! Det är inte lätt för mej att vara roligare än en hundkompis! Men det blir lättare med tiden. Samma sak när vi tränar vid klubben, eller promenerar med andra hundar, och hon måste gå kopplad. Vild och galen har hon varit, men har lugnat ner sig betydligt. Jag har lite svårt att komma vidare i lydnadsträningen, måste nog höja kriterierna lite.

 
 
Margareta och Ginnis

Margareta och Ginnis

26 januari 2013 17:09

Härliga vinterbilder! Sedan tycker jag att bilden i headern är helt fantastisk! Det där med vild och galen när man träffar hundkompisar känner jag igen. Lydnadsträningen går så fint när vi tränar hemma men med hundkompisar i närheten är det kört. Och Ginnis blir snart TRE år!
Undrar om linförigheten kommer att fungera någon gång????

http://perroginnis.blogg.se

 
Petra Merci & Ester

Petra Merci & Ester

3 februari 2013 21:04

Det verkar som att ni har det väldigt bra tycker jag.
Ibland är det faktiskt skönt att bara få vara också.
Kram på dej Petra

http://www.nogg.se/lufsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 1 oktober 2014 22:38

Bella fick bli 10 år. Det är med sorg i hjärtat somjag skriver det här nu. Jag har inte kunnat göra det tidigare, eftersom jag har så blandade känslor vad gäller henne och avslutet på hennes liv. Mest är det skönt och lättsamt med bara Ila som är en ...

Av Monica - 25 december 2013 23:32

Det här året har flutit på utan större problem eller överraskningar. Bella är klar för avancerad klass i rally-lydnad och har ett förstapris i viltspår öppen klass. Ila har ett förstapris i lydnadsklass 1 och är uppflyttad till lägre klass i bruk...

Av Monica - 20 december 2013 23:00


Hundarna och jag var på besök hos hos min syrra en kväll. Som vanligt hade jag hundarnas fällar med åt dom att ligga på. Hos min syrra är ett bra ställe att vara på tycker dom, för det finns godis i ett skåp, och G är frikostig med det. Dom behöver b...

Av Monica - 11 november 2013 21:59

- Promenader - Lydnadsträning - Friskis & Svettis - Sökträning - Spår - Patrullering - Äta - Sova - Städa - Handla - Tvätta, så ser veckorna ut! Men ibland så blir det något extra! Som bio, hundkurs, privaträning eller god mat någon annanstans än hem...

Av Monica - 28 september 2013 22:02

Inför det här året hade jag helt nya mål för min träning och tävling med hundarna. Bella hade avslutat sitt tävlande i både bruks och lydnad. Jag kände att vi hade svårt att komma vidare. Från början hade jag inte så stora planer på att tävla med hen...

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards