perro-bella

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Lyckost!!

Av Monica - 15 februari 2013 23:56

Ila har verkligen haft tur, som har flera roliga lekkamrater! Grannens airdelterriertik Sally, är några månader äldre än Ila, och dom leker så fint tillsammans trots den stora skillnaden i storlek. Fast nu har Ila växt ifatt, så skillnaden är inte lika stor längre. Varje morgon när vi går förbi Sallys trädgård brukar hon vara ute, så dom får hälsa på varann. Ibland gör vi sällskap, och då får dom springa och leka. Vi brukar också besöka varandra för lite lek i trädgården. När jag nämner Sallys namn rusar Ila till grinden, och väntar ivrigt på att jag ska öppna den! Ila har en storvuxen kompis till; Judie, en berner sennenhund. Hon är två månader äldre än Ila, och dom funkar så fint tillsammans. Vi brukar träna lydnad tillsammans, och då är dom fokuserade på sina mattar. Efteråt brukar dom få leka ibland, och på våra promenader busar dom och har kul. Ila har också några aussie-vänner, Elva och Seven. Elva är ett år äldre än Ila och Seven är 12 år. När Ila och Elva träffas, då går det undan! Dom kan springa i flera timmar, tumla runt i snön och leka med någon leksak. Seven vill också vara med, men Ila  och Elva nonchalerar honom totalt.  Ibland träffar vi Viggo på våra promenader på golfbanan. Han är en stilig Aussie-kille på två år. Spring och lek blir det förstås då också.


Sally och Ila leker i trädgården. 

 

  Stor och liten - Judie och Ila.

 

  Elva och Ila 

  Ja, hon har tur Ila som har så fina vänner!

 
 
Ingen bild

Lena och Åzzi

16 februari 2013 09:13

Ja det är verkligen lyx att ha vänner till sin hund. Jag inser det numera då det faktiskt bara är jag och jycken och nyss inflyttat på helt ny ort. Vi är visserligen ute och rör oss mycket i skogen och gör en massa hyss och övningar men det går inte riktigt att kompensera för att dom behöver en kompis att leka med ibland. Jag har ju alltid haft flera hundar hemma och ungar dessutom. Att vara helt solokvist med bara 1 hund är nytt för mej. Lättsamt och bekvämt ja men nä Jag behöver en hund till!!

 
Petra Merci & Ester

Petra Merci & Ester

18 juni 2013 08:38

Hej på dej !
Länge sedan det uppdaterades här :(
Vad gör ni nu för tiden ? Hur mår ni ?
Kram Petra

http://www.nogg.se/lufsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 1 oktober 2014 22:38

Bella fick bli 10 år. Det är med sorg i hjärtat somjag skriver det här nu. Jag har inte kunnat göra det tidigare, eftersom jag har så blandade känslor vad gäller henne och avslutet på hennes liv. Mest är det skönt och lättsamt med bara Ila som är en ...

Av Monica - 25 december 2013 23:32

Det här året har flutit på utan större problem eller överraskningar. Bella är klar för avancerad klass i rally-lydnad och har ett förstapris i viltspår öppen klass. Ila har ett förstapris i lydnadsklass 1 och är uppflyttad till lägre klass i bruk...

Av Monica - 20 december 2013 23:00


Hundarna och jag var på besök hos hos min syrra en kväll. Som vanligt hade jag hundarnas fällar med åt dom att ligga på. Hos min syrra är ett bra ställe att vara på tycker dom, för det finns godis i ett skåp, och G är frikostig med det. Dom behöver b...

Av Monica - 11 november 2013 21:59

- Promenader - Lydnadsträning - Friskis & Svettis - Sökträning - Spår - Patrullering - Äta - Sova - Städa - Handla - Tvätta, så ser veckorna ut! Men ibland så blir det något extra! Som bio, hundkurs, privaträning eller god mat någon annanstans än hem...

Av Monica - 28 september 2013 22:02

Inför det här året hade jag helt nya mål för min träning och tävling med hundarna. Bella hade avslutat sitt tävlande i både bruks och lydnad. Jag kände att vi hade svårt att komma vidare. Från början hade jag inte så stora planer på att tävla med hen...

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards