perro-bella

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Våren kom av sej ...

Av Monica - 17 april 2012 23:16

Nu är det kallt och ruggigt ute, och jag drar mej för att gå ut! Jag är återställd efter förkylningen, så jag kan inte skylla på den! Men har jag väl kommit iväg så går det riktigt bra! Det har varit en del aktiviteter på klubben sista tiden. Våffeldag, Öppet Hus och i lördags söktävling; lägre, högre och elitklass. Klockan sju var det samling i skogen för att valla rutorna. Hundarna fick vara med och valla. Sedan var jag figurant i sökskogen för lägre- och högre-hundarna. Spännande att ligga gjömd i skogen och vänta på att bli hittad! Fast en del hittade inte alla figgar.

Här är en klubbkamrat, Maja med Link, som tävlade i lägre klass och blev uppflyttad. De vann också klassen! 


Vid ett-tiden var vi tillbaka på klubben och fick ett mål mat. Sedan tittade vi på alla duktiga ekigage i elit-lydnaden och därefter tog vi en promenad med våra hundar.

Lillemor med Nysa, Anna med Blossa, Merja med Alva och Dundra och jag med Bella och Soya.


Efter att ha sett alla tävlande i söket blev vi sugna på att prova sökrutorna, så vi bestämde att träna där dagen efter, i söndags alltså.

Vi blev 6 stycken som kom. Vi använde samma legor som på tävlingen och körde som på tävling. Med lite olika förbehåll. Soya fick chansen att träna och jag valde att belöna henne, när hon var duktig. Det får man inte göra på tävling. Hon skötte sig riktigt bra!  Hittade alla figgar och gjorde fina skick däremmellan.


 

Här visar hon matte var hon har hittat figgen! Men jag hade glömt att sätta på henne tjänstetecknet.


 

Eddie markerar en figurant med skall. Han är bara 10 månader men redan en duktig sökhund!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 1 oktober 2014 22:38

Bella fick bli 10 år. Det är med sorg i hjärtat somjag skriver det här nu. Jag har inte kunnat göra det tidigare, eftersom jag har så blandade känslor vad gäller henne och avslutet på hennes liv. Mest är det skönt och lättsamt med bara Ila som är en ...

Av Monica - 25 december 2013 23:32

Det här året har flutit på utan större problem eller överraskningar. Bella är klar för avancerad klass i rally-lydnad och har ett förstapris i viltspår öppen klass. Ila har ett förstapris i lydnadsklass 1 och är uppflyttad till lägre klass i bruk...

Av Monica - 20 december 2013 23:00


Hundarna och jag var på besök hos hos min syrra en kväll. Som vanligt hade jag hundarnas fällar med åt dom att ligga på. Hos min syrra är ett bra ställe att vara på tycker dom, för det finns godis i ett skåp, och G är frikostig med det. Dom behöver b...

Av Monica - 11 november 2013 21:59

- Promenader - Lydnadsträning - Friskis & Svettis - Sökträning - Spår - Patrullering - Äta - Sova - Städa - Handla - Tvätta, så ser veckorna ut! Men ibland så blir det något extra! Som bio, hundkurs, privaträning eller god mat någon annanstans än hem...

Av Monica - 28 september 2013 22:02

Inför det här året hade jag helt nya mål för min träning och tävling med hundarna. Bella hade avslutat sitt tävlande i både bruks och lydnad. Jag kände att vi hade svårt att komma vidare. Från början hade jag inte så stora planer på att tävla med hen...

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards