perro-bella

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Sköna söndag!

Av Monica - 15 januari 2012 21:41

Tänk så underbart att kunna promenera överallt i skogen! Ingen snö att pulsa i och ingen is att halka på och dessutom behaglig temperatur (-3) och vindstilla.. I dag har jag tillbringat 7 timmar i skogen!! Vi var tre stycken som skulle träna sök. Vi började med att göra iordning rutan i ett område där vi aldrig varit tidigare. Stigen blev dryga 100 m lång och väl tilltagna 50 m djup på båda sidor. Stigen gick på skrå i en sluttning med ganska öppen terräng. Det fanns ändå många stenar, rösen och ris att gömma sig vid. En RIKTIGT bra ruta! Eftersom vi var så få, skulle vi köra två pass. Jag som har två hundar valde att köra båda hundarna istället. Bella startade som nummer två. Eftersom hon inte har tränat sök på ganska länge så började vi med en pop up på v sida. Därefter träff på höger sida utan retning. Sen ett tomslag med träff helt nära stigen på tillbakavägen. Så långt var allt bra. Sedan hade jag bestämt att köra två tomslag. Det gick inte som var tänkt. Hon gick bakåt eller vek av framåt och gick inte ut på djupet. Jag rättade henne och vi gjorde om flera gånnger. Min irritation växte, och det märkte hon direkt och blev olydig. Hon hade även svårt att hitta figgar. Gick inte ut tillräckligt djupt och sprang ofta bakåt i rutan. Sista sökslaget blev i alla fall bra.

Soya däremot gick så himla bra!  Hittaövningar! Ibland blev det tomslag som hon gjorde väldigt bra. Mycket nöjd med henne! Efter avslutat sök blev det fika och en härlig promenad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 1 oktober 2014 22:38

Bella fick bli 10 år. Det är med sorg i hjärtat somjag skriver det här nu. Jag har inte kunnat göra det tidigare, eftersom jag har så blandade känslor vad gäller henne och avslutet på hennes liv. Mest är det skönt och lättsamt med bara Ila som är en ...

Av Monica - 25 december 2013 23:32

Det här året har flutit på utan större problem eller överraskningar. Bella är klar för avancerad klass i rally-lydnad och har ett förstapris i viltspår öppen klass. Ila har ett förstapris i lydnadsklass 1 och är uppflyttad till lägre klass i bruk...

Av Monica - 20 december 2013 23:00


Hundarna och jag var på besök hos hos min syrra en kväll. Som vanligt hade jag hundarnas fällar med åt dom att ligga på. Hos min syrra är ett bra ställe att vara på tycker dom, för det finns godis i ett skåp, och G är frikostig med det. Dom behöver b...

Av Monica - 11 november 2013 21:59

- Promenader - Lydnadsträning - Friskis & Svettis - Sökträning - Spår - Patrullering - Äta - Sova - Städa - Handla - Tvätta, så ser veckorna ut! Men ibland så blir det något extra! Som bio, hundkurs, privaträning eller god mat någon annanstans än hem...

Av Monica - 28 september 2013 22:02

Inför det här året hade jag helt nya mål för min träning och tävling med hundarna. Bella hade avslutat sitt tävlande i både bruks och lydnad. Jag kände att vi hade svårt att komma vidare. Från början hade jag inte så stora planer på att tävla med hen...

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards