perro-bella

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Monica - 10 februari 2012 22:23

Det enda som är lite problematiskt när vi är ute länge i snön, är att det bildas isklumpar under hundarnas tassar och mellan tårna. Det brukar visa sig efter någon timma. Jag har provat olika sprayer och feta salvor, men de hjälper inte mycket. Soya bryr sig inte, men Bella vill då få bort klumparna och slickar och gnager på dom. Det blir ju bara värre då! I går ville jag testa nåt annat. Jag lindade tassarna med elastiska bindor, som prov på Bellas framtassar. Det hade hon inget emot och försökte inte ens att få bort dom. Fungerade fint! Men jag hade varit lite slarvig med att fästa dom, så dom lossnade efter ett par timmar. Nu vet jag hur jag ska få dom att sitta kvar till nästa gång!

Merja hade ledig dag, så vi hade packat ryggsäckarna och gav oss iväg på skidor ut på Mälarisen.

 

Underbart vacker dag med lite solglimtar emellanåt, - 8 grader ungefär och väldigt svag vind. Inte mycket folk ute på isen en vardag.


 

Merja testar långfärdsskridskor!


 

Godis på gång !!!'


 

Hela gänget, utom "fotografen" !


 

Fika rast ...

 

... fotorast!!


 

 

Efter fem timmar var vi nöjda och lite lagom trötta.   


  

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards