perro-bella

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Möte med barn!

Av Monica - 5 juli 2012 20:06

Nu börjar dagarna bli normala igen - vaknar vid 7-8-tiden (Ila sover hela natten) och då börjar vi med att ta en morgonpromenad och hämtar tidningen i brevlådan. Sedan en lugn och skön frukost, utomhus när vädret tillåter! Sedan rullar det på med diverse aktiviteter. Ila äter nu fyra ggr/dag och hon är ett riktigt matvrak. När hon får sin mat passar jag på att träna lite, när jag delar ut de blötlagda kulorna. Hon förstår nu klicker och jag belönar när hon tar kontakt med mig, stående eller sittande framför mig. Tränar lite sitt och ligg. Sitta bredvid mig i utgångsposition. Hon kan inte ingång ännu, så jag ställer mig bredvid henne och klickar när hon tar kontakt. Vänta - varsågod - gå till matskålen. Inkallning belönar jag oftast med beröm, lek och kel. Vi tränar också på att leka med en kamptrasa. Varsågod- kampa,lek - loss, belöna med ny lek osv. Ja, det är lite av vad vi sysslar med. Än så länge utan störning. I dag fick vi besök av Judy, Elisabeths Berner Sennen-valp på drygt fyra månader. Men oj vad stor hon var!! Lite för stor för att leka med, men lusten fanns!

Men leka fick hon när vi besökte min syster. Alla hennes 7 barnbarn var där! Den äldsta 16 år och den yngsta 1,5 år.

Ila blev alldeles galen! Hon stojade och busade och brydde sig inte om mig det minsta. Lyssnade inte heller för den delen! Barnen ville leka lite väl våldsamt, så vi var tvugna att hejda dom lite. Ila är ju liten och kan lätt skada sig om någon ramlar eller trampar på henne. Men hon gjorde allt för att få fart på dom! Medan vi fikade sov hon under bordet, och sen var det full fart igen! Gullehund! Vad roligt hon hade! Man såg verkligen att hon älskade barnen. Och barnen gillade att leka med henne också.

Morgonpromenad vid golfbanan.


 

  Ila hittade en kompis, som ser precis likadan ut som hon, och är lika liten! Och det hemma hos oss! Men det är   nåt lurt med kompisen ...


 

  Oj vad stor du är Judy! Men du ser snäll ut, vi får leka när jag växt på mig, tyckte Ila.


 

  Elias visste hur man leker med en liten hundvalp!


 

  Lika busiga båda två!


 

  Det finns ju vuxna som är roliga och bjuder på sig själva och sitt hår också! Sofies kalufs blev populär.


 

  Noah och Ila blev riktiga kompisar!

  Vilken tur Ila har som får träffa trevliga barn att leka med, så att hon får en positiv inställning till småfolk!


 
 
Louise

Louise

11 juli 2012 08:40

Vilka härliga lekbilder på det lilla yrvädret - söt som en sockertopp! Här ägnar vi också mycket tid åt den sociala träningen, men tyvärr har vi inte några yngre barn i den närmaste umgängeskretsen, så därför har jag bjudit in några grannbarn att komma in och leka med Lily så ofta som de kan. Dessemellan spränger jag även in lekfulla och grundläggande övningar och det är spännnande att se hur snabbt en liten valp tar till sig nya kunskaper. Ha nu en bra fortsättning på sommaren!/Louise, Lily o Co

http://isaodicho.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 1 oktober 2014 22:38

Bella fick bli 10 år. Det är med sorg i hjärtat somjag skriver det här nu. Jag har inte kunnat göra det tidigare, eftersom jag har så blandade känslor vad gäller henne och avslutet på hennes liv. Mest är det skönt och lättsamt med bara Ila som är en ...

Av Monica - 25 december 2013 23:32

Det här året har flutit på utan större problem eller överraskningar. Bella är klar för avancerad klass i rally-lydnad och har ett förstapris i viltspår öppen klass. Ila har ett förstapris i lydnadsklass 1 och är uppflyttad till lägre klass i bruk...

Av Monica - 20 december 2013 23:00


Hundarna och jag var på besök hos hos min syrra en kväll. Som vanligt hade jag hundarnas fällar med åt dom att ligga på. Hos min syrra är ett bra ställe att vara på tycker dom, för det finns godis i ett skåp, och G är frikostig med det. Dom behöver b...

Av Monica - 11 november 2013 21:59

- Promenader - Lydnadsträning - Friskis & Svettis - Sökträning - Spår - Patrullering - Äta - Sova - Städa - Handla - Tvätta, så ser veckorna ut! Men ibland så blir det något extra! Som bio, hundkurs, privaträning eller god mat någon annanstans än hem...

Av Monica - 28 september 2013 22:02

Inför det här året hade jag helt nya mål för min träning och tävling med hundarna. Bella hade avslutat sitt tävlande i både bruks och lydnad. Jag kände att vi hade svårt att komma vidare. Från början hade jag inte så stora planer på att tävla med hen...

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards