perro-bella

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Välkommen hem Ila!

Av Monica - 28 juni 2012 22:49

Nu är vi åter tre individer här i huset! Lilla Ila, 8 veckor, kom hem i måndags. Elisabeth, Cindy, Bella och jag åkte redan i söndags till Ljungby, där vi övernattade i en campingstuga.  Tyvärr regnade det mest hela tiden, men vi hade trevligt ändå! På måndagsmorgonen åkte vi till Älmhult för att möta Tove (uppfödaren) hos veterinären. Alla 8 valpar skulle veterinärbesiktigas. En av valparna var magsjuk, men Ila var pigg som en mört. Hela resan hem så regnade det, men Elisabeth styrde hemåt med säker hand och jag fick sitta i baksätet och gulla med Ila. Hon skötte sig så fint, inte ett pip, och när vi stannade och rastade så gjorde hon sina behov. I bilen sov hon mest. När vi kom hem hade hon mycket spring i benen, så det blev lite bus inomhus eftersom det regnade ute. Bella tyckte att hon var lite väl busig, men lät henne hållas! Efter ett par timmar så fick hon diare och kräktes. Det pågick hela natten, så vi sov inte mycket. Kräkningarna upphörde på morgonen men hon sprutbajsade vatten blandat med blod. Då åkte jag till djursjukhuset med henne. Det gjordes en massa undersökningar och hon fick dropp. Hon fick stanna kvar över natten, och på eftermiddagen på tisdagen fick jag åka och hämta henne. Då var hon pigg och matfrisk. Avföringen visade sig också vara normal. Skönt att vara hemma igen! Natten blev lugn, upp och kissa en gång, sen sov vi till halv sju. Vi var nog trötta båda två! När Ila var riktigt dålig och bara låg, tyckte nog Bella synd om henne, för hon hämtade Ilas mjukisdjur och gav henne. Dom får inte Bella ha, för hon river sönder dom. Hon tog dom så försiktigt och bar fram dom till den lilla sjuka! Gulligt!

Hon har redan fått träffa vänner som kommit på besök! Och hon gillar alla!


Precis innan hon blev sjuk.


 

   Här bekantar hon sig med Kajsa


 

  Lilla familjen!


 

   Så gosigt med en valp! Njuter i fulla drag!



 

  Sötnosen!


 

   Hon kan busa ordentligt, den lilla!


 

  Gimle föredrog att kasta boll med Bella, och det var hon glad för! 


 
 
Ingen bild

Carina Sundberg

29 juni 2012 17:39

Vilken sötnos! Jag är så glad för din skull, det ska bli kanonkul att följa er. LYCKA TILL!!!!!!!!

 
Susanne Hall

Susanne Hall

30 juni 2012 08:29

Så roligt med Ila! Det ska bli jättekul att träffa henne i Gränna. Stort grattis till din lilla sötnos!

http://www.aberlours.se

 
Louise

Louise

30 juni 2012 21:49

Grattis - vilken liten goding! Jag är så glad för din skull! Mycket fint namnval, förresten! Här har vi också fått tillökning - krulltotten Lily som idag blir 12 veckor. Jag håller med dig om att det är underbart att få följa den gosiga lilla valpen och det händer nya spännande saker med den varenda dag! Sommaren är också en otroligt härlig årstid att bli med valp! Ha nu en fortsatt skön sommar och lycka till med nytillskottet!/Louise o Co

http://isaodicho.blogg.se

 
Ingen bild

Blomman

30 juni 2012 21:53

Vilken otursstart ni hade!

Lycka till nu!

 
Ingen bild

Annica o Fanta

30 juni 2012 23:22

Så mysig och go valp! Lycka till med lilla Ila!
Kram Annica m flock

 
Susanne och Ella

Susanne och Ella

2 juli 2012 18:42

Härligt Monica,
Hon ser jättefin ut, hoppas vi får träffa henne i Gränna, för du kommer väl?
Massor av kramar
Susanne och Ella

http://calmigoscaramella.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 1 oktober 2014 22:38

Bella fick bli 10 år. Det är med sorg i hjärtat somjag skriver det här nu. Jag har inte kunnat göra det tidigare, eftersom jag har så blandade känslor vad gäller henne och avslutet på hennes liv. Mest är det skönt och lättsamt med bara Ila som är en ...

Av Monica - 25 december 2013 23:32

Det här året har flutit på utan större problem eller överraskningar. Bella är klar för avancerad klass i rally-lydnad och har ett förstapris i viltspår öppen klass. Ila har ett förstapris i lydnadsklass 1 och är uppflyttad till lägre klass i bruk...

Av Monica - 20 december 2013 23:00


Hundarna och jag var på besök hos hos min syrra en kväll. Som vanligt hade jag hundarnas fällar med åt dom att ligga på. Hos min syrra är ett bra ställe att vara på tycker dom, för det finns godis i ett skåp, och G är frikostig med det. Dom behöver b...

Av Monica - 11 november 2013 21:59

- Promenader - Lydnadsträning - Friskis & Svettis - Sökträning - Spår - Patrullering - Äta - Sova - Städa - Handla - Tvätta, så ser veckorna ut! Men ibland så blir det något extra! Som bio, hundkurs, privaträning eller god mat någon annanstans än hem...

Av Monica - 28 september 2013 22:02

Inför det här året hade jag helt nya mål för min träning och tävling med hundarna. Bella hade avslutat sitt tävlande i både bruks och lydnad. Jag kände att vi hade svårt att komma vidare. Från början hade jag inte så stora planer på att tävla med hen...

Presentation


Det här är en blogg om Bella av rasen Perro de Agua Espanõl och Ila som är en Australian Shepherd

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards